dinsdag 28 juli 2015

Tijd kromming (achteraf genieten)

"Wat is het hier onvoorstelbaar heet. Je kunt niet eens over het zand lopen - ik heb gisteren letterlijk m'n zolen verbrand. Omdat het in de zon echt niet uit te houden is, zit ik hier al een paar dagen onder zo'n quasi-trendy parasolletje (je weet wel, met van die plastic franjes). Ik ben sowieso aardig klaar met dat zonnebrandcreme smeren. M'n dorst lijkt hier wel onlesbaar - wat niet zo gek is met  cocktails waar je juist enorm dorst van krijgt - peperduur. Thuis in m'n eigen tuin is het echt een stuk beter uit te houden. Kortom: ik tel de dagen af tot vertrek!".

En dan achteraf: Wat zaten we daar aan een prachtige beach, onder van die zomers gekleurde parasols. Echt zo'n exotisch oord, zoals je dat kent van foto's-uit-reisfolders. De wat weeïge geur van cocktails vermengd met de geur van zonnebrandcreme typeren voor mij het ware zomervakantiegevoel. Echt genieten! Mooie serveersters op het stand overigens; ze wisten me al snel te vinden. Ik denk er nog vaak aan terug: was ik maar weer daar!