dinsdag 28 juli 2015

Tegenovergesteld

Zo'n 20 meter van onze stacaravan - aan de andere kant van het veldje - zit een campinggast hele dagen te lezen in een boek. Met constant dezelfde pose: naast z'n camper, in hetzelfde stoeltje, op dezelfde plek, met het boek op schoot (wat mij betreft 'bewonderenswaardig'). Hij en ik: we hebben iets tegenovergestelds. Ik zit hier namelijk ook met een boek*, maar bij mij gaat het zo ongeveer zo: ik lees een bladzijde, sta op, doe iets, ga weer zitten, kijk even om me heen, ga dan weer even verder in m'n boek, schiet een mier van tafel - en nog één - en nog één, etc. Hij leest in een week zo meer dan ik in een heel jaar**.

* dit jaar is mijn vakantieboek het reisverhalenboek 'Reizen Waes' van de Belgische veelkunner Tom Waes
** maar ik op mijn beurt maak dan wel weer eenvoudige aantekeningen (zoals deze).